onsdag 22. april 2009

Den tyngste boka i biblioteket

I vinter gikk jeg til innkjøp av The Ingmar Bergman Archives. Den er så stor og tung at den foreløpig har fått plass på skranken i frykt for at bokhyllene vil kollapse dersom jeg setter den på hylla. Dessuten liker jeg å ha bøker på skranken, da er det alltid noen som blir nysgjerrige og blar i dem. Denne boka er jeg sikker på at ingen vil orke å bære med seg hjem, men jeg synes det er fint at vi har den i biblioteket fordi Bergman var en viktig regissør av internasjonalt format. Her kan dere lese om hele produksjonen hans og se store, flotte bilder fra filmene og filmsettene, blant annet av en ung og vakker Liv Ullmann. Vi har noen av Bergmans filmer i DVD-samlingen også. Dersom dere er interesserte kan dere se Jordbærstedet eller Fanny och Alexander. Bergmans egne betraktninger om livet og filmen kan dere lese om i hans selvbiografi Laterna Magica, den er atskillig lettere å bære med seg i sekken.

Foto: Metaingrid

Ingen kommentarer: