lørdag 25. juni 2011

Bok og by : Poesi i Amsterdam

På ferie stikker jeg alltid innom minst ett bibliotek eller en bokhandel. I sommerserien Bok og by skal jeg trekke frem noen fine eksempler på spennende bibliotek og bokhandler som du kan besøke i sommer dersom du er på reise.

Hvis du skal til Amsterdam kommer du kanskje forbi poesibokhandelen Perdu. De har ifølge hjemmesiden: et velassortert poesiutvalg, utgivelser fra små forlag, en antikvariatavdeling og foruten bøker selger de også postkort og plakater. Dessuten har de opplesninger og foredrag. Et slags litteraturhus tilegnet poesi, kanskje?  Da jeg var i byen en søndag i mai, var Perdu dessverre stengt, men jeg liker godt slike nisjebokhandler. Til høsten skal jeg  jammen satse mer på formidling av lyrikk i biblioteket!

Ingen kommentarer: