tirsdag 10. mars 2009

P..P..P..P...Pick up a Penguin

Ikke la dere lure av overskriften til dette innlegget. Det handler verken om klassikere eller nykommere fra forlaget Penguin. Dette innlegget har altså lite eller ingenting med litteratur å gjøre. Jeg har jo en forkjærlighet for Penguinutgivelser, og da snakker vi om forlaget. Jeg liker Penguinbøker, innhold og cover. Men i Storbritannia finner man også en god sjokolade som bærer det samme navnet. Og da en kollega var så raus å ta med en en stor pakke med Penguin biscuits hjem fra England, ble jeg henrykt. Og her kommer vi til det eneste ved denne sjokoladen som i alle fall har noe med tekst å gjøre: På hver lille innpakning er det en gåte. Den jeg akkurat har åpnet lyder slik: Q:What do Penguins sing on a birthday?
A: Freeze a jolly good fellow.
Platt, javel, men åh så god sjokolade. (Det hører med til historien at jeg fikk sju av sjokoladene i en pakke på ni - så gode er de.)
(Bildet er funnet her)

Ingen kommentarer: