mandag 31. mars 2014

#Litteraturtralla

Denne uka legger Kronprinsesse Mette-Marit ut på en to-dagers litterær reise med tog fra Bodø til Stjørdal. Prosjektet heter Litteraturtoget og "målet er å skape møter med mennesker om litteratur og verdien av lesing", ifølge NRK. Inspirert av kronprinsessens prosjekt har jeg laget et litteraturtog i miniatyr, som jeg kaller Litteraturtralla. Tirsdag og onsdag fyller jeg opp tralla med bøker, tar med meg utlånsmaskina og er oppsøkende litteraturformidler rundt omkring på skolen. Følg med på #litteraturtralla på instagram og på twitter.

4 kommentarer:

Lotte sa...

Fantastisk initiativ! Veldig morsom og fin ide!

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Hei Lotte! Du burde prøve det selv. Det var veldig hyggelig og det skapte fine samtaler om litteratur og lesing utenfor biblioteket!

Kasiopeiia sa...

Skal si de er heldige som har en så engasjert bibliotekar på sin skole! Skulle gjerne støtt på ei litteraturtralle selv da jeg gikk på skolen.

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Takk skal du ha Kasiopeiia! Det er viktig med engasjerte bibliotekarer og jeg er heldig som har så fine elever! De lånte mange bøker.