fredag 23. mars 2012

Overraskende oversetterbesøk


I dag ble jeg aldri så lite starstruck igjen, da jeg fikk være med og høre på foredrag med oversetter Torstein Bugge Høverstad. Han er svigerfaren til Pamela, en av lærerene som jobber her på skolen. Hun inviterte meg med og det var veldig interessant å høre om arbeidet med oversettelsen av blant annet Harry Potter-bøkene. Elevene satt som tente lys og hadde forberedt gode spørsmål. Jeg tror Harry Potter-generasjonen var en liten smule starstruck selv også!

Foto: Ingrid S. Hagen

4 kommentarer:

astridterese sa...

Morsomt!

Men så god ide å ha besøk av en oversetter. Det er forfatterne som blir invitert hit, og det forstår jeg jo. Men det hadde ikke vært dumt med en oversetter og :-)

Ingrid Svennevig Hagen sa...

God idé! Inviter en oversetter, de fortjener oppmerksomhet! Du burde sjekke oversetterenes egen blogg:
http://oversetterblogg.blogspot.com/

Helene Kristin sa...

Så utrolig kult å få besøk av ham! Han er eneste oversetteren jeg kan navnet på, og det er en grunn til! Blir litt misunnelig nå altså..

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Bra! Det var morsomt å høre på ham.