mandag 28. november 2011

Lån en rød bok til jul!

Lektor Thorsen pleier å erte meg for at jeg synes fargesorterte bokhyller er et håpløst konsept. Det er naturligvis pent å se på, men egner seg best i interiørblader og er svært dårlig egnet som gjenfinningssystem. (Her avviker den nevnte kollega og jeg i oppfatning. Han husker nemlig at boka var rød, snarere enn tittel eller forfatter, men det går ikke hjem hos en bibliotekar!) Jula nærmer seg, og i den anledning har jeg plukket ut røde bøker og laget en utstilling av alt det fine jeg fant.
Røde bøker#1
Dikt, tegneserier og romaner i skjønn forening
Røde bøker #2
Ikke spesielt julete, men veldig røde bøker!
Røde bøker #3
Alternativ julelektyre - lån en rød bok!

3 kommentarer:

Kathleen sa...

Er det Verden finns ikke på kartet jeg ser til venstre der? Den holder jeg på med nå, den er fin!

Jeg prøvde nylig å sortere bøkene mine etter farge (for gøy, det er jo bare rot der uansett), men det sees ikke så tydelig... kanskje fordi jeg ikke har mange nok bøker.

Silje sa...

Jeg kjenner også flere som liker å sortere etter farge og/eller størrelse. Det egner seg ihvertfall fint til utstilling, det er det ingen tvil om:-)

Eseløret sa...

Kjempestilig! :D