onsdag 17. mars 2010

Gul påskelektyre

I fjor skrev jeg naturligvis om påskekrim her på Leselyst. Siden den gang har jeg ikke lest en eneste krimroman. Det er ikke min sjanger, men hva gjør vel det når så mange andre dekker kriminallitteraturen ved påsketider. I år lar jeg krim være krim og kjører på med en fargekodet påskeutstilling i biblioteket. Den er GUL! Fargen på omslaget er omtrent det eneste disse bøkene har til felles. Utvalget ble derfor veldig variert og spennende. Kanskje du får lyst til å lese en gul bok i år?

5 kommentarer:

Lille søster sa...

Gult er kult!

Stine Marie sa...

Kjempefin utstilling! Stilig at du lagde en sånn påskeutstilling fremfor den typiske krim-utstillingen :)

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Det kommer kort og godt av at jeg ikke hadde så mye å si om krim i år. Det jeg visste sa jeg i fjor. Og gult er jo kult. Skulle gjerne lagt fram Miranda July sin novellesamling "No one belongs her more than you" også, men den er utlånt og det er jo det beste! Gult er definitivt kult!

Unknown sa...

Oooo. Nice! Tror jeg føler meg inspirert til å lage noe påskeaktig selv. Gode tykke bøker til påske kanskje. Og ikke minst kanskje litt påskepynt til kaoshuset mitt. Poesieggene var inspirerende!

Kirsten M sa...

Veldig fin førpåskelesing: ) Deilig med litt inspirasjon. Hvem har laget eggene med skrift?