tirsdag 22. september 2009

Litteratur og kjærlighet

IMG_0704 Nylig kom jeg over en artikkel i the Guardian om dating og bøker. Det viser seg at mange sitter og holder i en bok når de skal på første date. Ikke fordi de nødvendigvis leser akkurat denne boka, men fordi de gjerne vil fremstille seg selv på en bestemt måte. Overraskende mange har visstnok en forestilling om at russisk litteratur skal gi dem en passende aura, andre fremhever at coveret definitivt bør være slitt. Men hva om den boka du poserer med ikke faller i smak hos din date? Dette diskuterte min venn og jeg ivrig her om dagen. "Hvilken bok ville du tatt med deg på en date?", spurte vennen. Jeg tok naturligvis utfordringen på strak arm: “Jeg ville selvfølgelig tatt med meg den boka jeg leste akkurat da!” Såpass integritet må man ha, synes du ikke?

Foto: Metaingrid

Ingen kommentarer: