fredag 15. mai 2009

Pause fra eksamenslesing

I går ble en del elever trukket ut til eksamen, i blant annet tysk, spansk og fransk. Bleke ansikter med fortvilelse i øynene kom til meg for å hjelp. Jeg prøvde å hjelpe dem med det jeg har av lettlest litteratur i fremmedspråk, filmer og nyttige guider som Tysk på 15minutter eller 101 franske verb. Nå er det med andre ord nytteløst å legge ut bloggposter med tittelen "Hva leser du nå?", fordi alle er mest opptatt av innspurten på skoleåret. Elevene leser til eksamen og lærerne leser de siste innleveringene til elevene. Midt i det hele tenkte jeg at dere kunne ha godt av litt humor. Jeg har derfor stilt ut Gary Larsons The Complete Far Side Volume I-II. Etter The Ingmar Bergmann Archives er nok disse de tyngste bøkene i biblioteket. (Vi snakker igjen vekt i kilo.) Men for en humor! Perfekt avkobling når man trenger å tenke på noe annet i noen minutter. Mens man kopierer for eksempel. Lykke til!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Bra gjort. Godt det ikke er jeg som skal opp i tysk - det hadde gått dårlig.

Eirik sa...

Ja, den Far Side-boka vurderte jeg å kjøpe for noen år siden. Er det mulig å komme med en trillebår og låne den?

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Eirik - trillebår var en kjempegod idé. Bare kom.