onsdag 15. april 2009

Skatesko og andre vårtegn

Endelig er våren her og et av de sikreste vårtegnene for meg var da jeg kom hjem fra påskeferie og fikk lov til å ta fram småskoene mine. Det vil si ut med støvletter og tunge vintersko, fram med joggesko og ballerinavarianten. Jeg kunne naturligvis lagt ut bilder av blomstrende rhododendron i Botanisk Hage, eller lubne hestehov i vegkanten, men disse tankene om småsko fikk meg til å tenke på en stor ny bok i biblioteket som heter Made for skate. Boka handler om skatesko, design og historie. Her finner dere bilder av sko og skatere. Og det er interessant lesning for den som er interessert i moter, klesdesign, trender eller naturligvis skating. Skate or die, er det ikke det man sier om våren?

Blümlein, Jürgen og Daniel Schmid, (red): Made for skate : The illustrated history of skateboard footwear, FauxAmi, Berlin, 2008
Bildet er hentet her.

Ingen kommentarer: