torsdag 5. mars 2009

Lektor Nordskog og Metaingrids litterære sammensmelting


Som dere sikkert har forstått deler lektor Nordskog og jeg interessen for litteratur. Men der skilles også våre veier, for litteratur er så mangt og vi beveger oss som regel i to forskjellige litterære verdner. Det er vel heller ikke vanskelig for dere som kjenner oss å gjette hvem som stiller hvilke spørsmål i fredagsquizen. Mens lektor Nordskog nærer en interesse for vold og ekstremiteter, heller Metaingrid mer i retning av klassiske romaner i Jane Austen-stil. Gjett om gleden var stor da lektor Nordskog en dag sendte en fersk melding om at våre verdner var i ferd med å smelte sammen: Det er nemlig skrevet en zombieversjon av Jane Austens kjente roman Pride and Prejudice. Her kan dere lese artikkelen i Dagbladet. Så gjenstår det å se om noen av oss faktisk kommer til å lese denne boka. Tar du utfordringen lektor Nordskog?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Såå Kult! Jeg har vurdert å lese P & P en stund, men jeg må bare få tid til det først. Kjenner til at Stian har en lidenskap for zombier uten at han helt vet hvorfor! Kanskje jeg skulle lese denne versjonen av P & P? Høres jo kjempemorsomt og samtidig også utrolig grusomt ut, vet ikke helt om jeg kan takle det! =)

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Ja, vi lo godt begge to. Jeg vet ikke helt om jeg gidder å lese boka selv, men vi får se. Hvis du ikke har lest P&P i originalversjonen, tror jeg at jeg ville gått for den i stedet. Kanskje lektor Nordskog har en annen oppfatning av det...

Stian Nordskog sa...

Denne skal jeg lese! Ingen tvil om det. Imidlertid vil jeg anbefale den fantastiske pseudo-dokumentariske boken World War Z av Max Brooks. En milepæl i zombie-genren. sjekk link her:http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_Z

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Da må jeg vel gå til innkjøp av flere zombiebøker. Skal bli!

Stian Nordskog sa...

Zombier er jo interessante saker. Jeg for min del har alltid ønsket å lese en kontrafaktisk roman der Waffen SS anvender zombier i under den annen verdenskrig. Kanskje jeg bør skrive en sånn bok.

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Helt klart, lektor Nordskog. Sett i gang! La skrivefesten begynne!