tirsdag 24. februar 2009

Smørefri skidag - i mål...


Dersom dere i ukene framover finner en bibliotekar med stjerner i øynene og høye stabler med bøker ved siden av seg på kontoret, er det et resultat av dagens uhemmede bokinnkjøp. Jeg blir like oppglødd hver gang, for jeg vet at det er mange som vil glede seg over at det kommer nye spennende bøker på hyllene. Det er så morsomt å kunne finne fram bøker som gir dere inspirasjon, ny kunnskap eller overraskelser. Helse- og sosialfag kan glede seg til en fantastisk tilvekst innenfor sykdomslære, barne- og ungdomsarbeid, psykologi og generelle verk om helse. Jeg hadde dere virkelig i tankene denne gangen. (Forrige gang jeg handlet stort var det historie, religion og samfunnsfag som fikk mest.) Medier og kommunikasjon får en drøss store bøker om grafisk design, typografi, film og fotografi. Til tverrfaglig glede kan jeg nevne at jeg har kjøpt inn mange nye tegneserier. Jeg hadde visst allerede kjøpt inn det som var av Darwinbøker der ute, så naturfagseksjonen får nøye seg med noen fine bøker om verdens dyreliv av ymse slag (fra slanger til fugler, jeg tror jeg fikk dekket det meste). Puh! Det er den slitsomste skidagen jeg har hatt på lenge!

2 kommentarer:

Eirik sa...

... men ikke så slitsom som skidagen til oss som er med på revyen. Øving fra 10 på morgenen til 10 på kveld er ikke noe å spøke med. Premiere i morgen - det var dagens snikreklame.

Skal ta meg en tur innom; har dessverre for vane at jeg kjøper bøker i stedet for å låne dem (ja, det går utover økonomien).

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Hei Eirik!
Det hørtes anstrengende ut. Men det blir sikkert en flott revy. Jeg kan glede deg med å fortelle at jeg fisket med meg en av ateist-bøkene som du anbefalte tidligere. Nå er det bare å vente på at eskene skal komme. I løpet av neste uke er de nok her og da blir det mye katalogisering på meg. Lykke til med revyen!