søndag 21. desember 2008

Jeg ønsker meg...

...bøker til jul. Det dumme med å være bibliotekar er at jeg aldri får bøker i gave. Hvis jeg skulle lage en ønskeliste bestående av bøker i år måtte den bli slik:

1.Krig og fred av Leo Tolstoj, Hittil har jeg bare lest Dostojevskij, men innen russisk litteratur kommer man ikke utenom dette store verket til Tolstoj. Jeg gleder meg!

2.Yann Andréa Steiner av Marguerite Duras. Duras er min favoritt blant franske forfattere. Smerte, kjærlighet og skrivekunst.

3.Ragnar Hovlands bøker. Jeg har ikke lest så mye av Hovland, men det jeg har lest har jeg likt og jeg vil gjerne lese mer.

På bildet har jeg en bunke bøker fra min egen bokhylle som jeg kan gå løs på dersom jeg ikke skulle få noen bøker til jul. Nok en gang vil jeg ønske dere alle en riktig god jul, og så er det bare å krysse fingrene og håpe på harde pakker under treet.

Ingen kommentarer: