tirsdag 23. september 2008

Fem grunner til å glede seg til høstferien

Jeg vet det er mange som gruer seg til en hel uke ferie uten PC. Men fortvil ikke. I biblioteket kan dere låne bøker og filmer over ferien. Her er bibliotekarens fem høstferietips:

1. Klassikeren

Høstferiens utvalgte klassiker er Wuthering Heights av Emily Brontë. Dette er tiden på året for å krype opp i sofaen og la seg fascinere av en av verdenshistoriens mest intense kjærlighetshistorier. La deg forføre av fortellingen om Catherine og Heathcliff på Stormfulle høyder.




2. Nyheten

Levi Henriksens Like østenfor regnet er en bok jeg gleder meg til å lese. Litt fordi han kommer fra samme sted som meg, men også fordi jeg synes han skriver godt.





3. Biografien

Ian Kershaw: Hitler - overmot og nederlag

Kershaws bøker om diktatoren er endelig kommet ut på norsk i en og samme utgave.
Dette er en oversettelse av to engelske biografier.


4. Tegneserien

Aya er en morsom fortelling fra Elfenbenskysten på slutten av 1970-tallet. Aya og venninnene hennes sniker seg ut om kvelden for å gå på diskotek. En historie om ungdomstid, forelskelse og forviklinger fortalt med humor og vidd.




5. Miniserien (DVD)

Elizabeth I er historien om Tudordronningen Elisabeth I av England. Om intriger, maktspill og kjærlighet i 1500-tallets England.

(Bilder: Bokkilden)

Ingen kommentarer: