onsdag 30. mars 2011

"C'mon spring!"

Etter anbefaling fra min tegneseriementor Terje Thorsen, har jeg i det siste stiftet bekjentskap med en utrolig morsom humorserie, som jeg ikke har lest før: Mutts av Patrick McDonnell (også kjent som Pels og poter i Aftenposten hver dag) Da jeg gikk på videregående leste jeg mye Calvin and Hobbes og The far side gallery, men siden den gang har jeg ikke lest mange humorserier.
Jeg ble derfor i fyr og flamme over at jeg, som ikke er spesielt opptatt av kjæledyr engang, lot meg begeistre av de to bestevennene, hunden Earl og katten Mooch. I helgen begynte jeg på samlingen, Earl & Mooch: a Mutts treasury, fra 2010 og nå er jeg snart ferdig med Call of the wild fra 2008. Og det er virkelig et skattkammer jeg har fått tilgang til: Ordspillene er vittige og elegante, og serien har en lun humor som ikke gjør narr av noen. Verden presenteres gjennom øynene på en hund og en katt, og det er frydefult! Vi følger dem gjennom ulike årstider og aktiviteter. I likhet med mine nyerhvervede venner venter jeg på våren og sier som Earl: "C'mon spring!"

Tips: Det går an å abonnere på The Daily Mutts og få en stripe i innboksen hver dag! Men jeg vil anbefale alle å ta en titt på bøkene, for når du har lest en stripe vil du gjerne ha mer! Heldigvis har vi ti bøker om Earl & Mooch klare til utlån i biblioteket.

Foto: Metaingrid

Ingen kommentarer: