fredag 16. oktober 2009

Fredagsquiz

Løsningen vi skulle fram til på forrige ukes oppgave var Douglas Adams' The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Her fikk vi noen korrigeringer fra en ivrig tidligere elev (takk skal du ha Magnus!), men lektor Hagemann mente kritikken var flisespikkeri og vi var altså ute etter den felles tittelen. Og vinneren er: Eirik Vågeskar! Endelig Eirik, det har du fortjent



Her kommer dagens spørsmål:
I hvilken tysk by ferierer familienTelemann, i Erlend Loes siste roman?

Riktig svar sender dere til ingrid.hagen@sandvika.vgs.no innen neste torsdag. Lykke til!

3 kommentarer:

Eirik sa...

Jada! Jeg vurderte å komme og trekke, men sannsynligvis var det best at jeg lot være, for jeg hadde blitt mistenkt for juks om jeg hadde trukket meg selv.

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Eirik! Jeg er så glad på dine vegne, for at du endelig ble trukket ut. Gratulerer igjen og god helg!

Unknown sa...

Flisespikkeri? Det er det værste jeg har hørt! Jeg nevnte ikke engang boken først var hørespill. Likevel vil jeg si at Eirik fortjente å bli trukket, så jeg er fornøyd ;)