fredag 2. september 2011

Lesesirkel

Første bok ut i lesesirkelen
For første gang i mitt liv har jeg blitt med i en lesesirkel! Min gode venn og kollega Lektor Thorsen og hans fru har trommet sammen en fin gjeng med venner. Sammen skal vi pløye oss gjennom bøker vi velger etter tur. Vi har bestemt oss for å gå for diktatur på omgang når det gjelder utvelgelsen av bøker, slik at alle får bestemme én bok hver som de har skikkelig lyst til å lese. På den måten sikrer vi forhåpentligvis at alle får bestemme og at ingen blir sure! Først ut er Charles Bukowskis roman Ham on Rye fra 1982. Bukowski er en forfatter som jeg lenge har tenkt at jeg burde lese, men som jeg har utsatt. Derfor tror jeg det blir spennende å ta fatt på denne boka og gleder meg til debatten som følger om en måneds tid!

Ingen kommentarer: