mandag 10. mars 2014

Førde


Forrige onsdag var jeg i Førde og holdt foredrag om leselyst og litteraturformidling for skolebibliotekarer i Sogn og Fjordane. Jeg ble invitert av Else Brita Ness, bibliotekar ved Sogndal vidaregåande skule. Oppdraget var å fortelle om litteraturformidlingsprosjekter i mitt bibliotek. Det var veldig hyggelig å bli invitert og det var spennende å bli kjent med nye kollegaer og høre om hva de holder på med.
Jeg snakket om små og store bokpresentasjoner, blogging, temautstillinger, kaffeforedrag og forfatterbesøk. Da jeg forberedte meg til foredraget begynte jeg å kikke gjennom bilder jeg ville bruke til presentasjonen og da skjønte jeg hvor mye moro jeg har gjort og fortsatt gjør i jobben min. Jeg håper at den gleden smittet over på mine kollegaer på vestlandet, og at de ble inspirerte til å sette i gang tilsvarende prosjekter selv. Takk for at dere tok så godt imot meg, det var veldig hyggelig å treffe dere!
Foto: Ingrid S. Hagen

Ingen kommentarer: