torsdag 21. juni 2012

Sommerferie

God sommer
Sommeravslutningen på skolen er alltid litt vemodig, for plutselig er det så mange elever vi ikke skal se mer. Folk som har vandret inn og ut av skolebiblioteket i tre år, og som har vært en viktig del av min arbeidshverdag. Jeg lurer på hva de skal gjøre til høsten? Hva skal de studere? Hva skal de bli? Noen ganger får jeg vite det. Som den dagen da Sigrid var innom og fortalte om året på folkehøgskolen eller Johan kom innom og snakket om norske filmer han har jobbet med som han syntes jeg burde se til høsten, eller Morten som kom for å hilse på og lese til eksamen. Trøsten er at de elevne jeg får aller best kontakt med, ofte kommer tilbake på besøk for å si hei. Da blir jeg rørt, for det må bety at vi har betydd noe for dem også. For noen dager siden var søteste Mariel innom igjen. Hun tegnet en liten katt på tavla som en sommerhilsen til alle som leverer lærebøker i disse dager. Tegningen står som min sommerhilsen til alle dere avgangselever og alle dere som går eller har gått på Sandvika videregående skole, dere setter spor og vi bryr oss om dere!

Foto: Metaingrid, tegningen er laget av Mariel

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint skrevet, elevene er heldige som har hatt deg som bibliotekar!

Maria Sanner sa...

Jeg fikk ikke takket deg ordentlig på siste skoledag, og dette innlegget fikk tårene til å trille. Tusen takk for all inspirasjonen du har gitt oss elever. For meg har du hvertfall satt spor, og jeg lover å komme innom når jeg er på Sandvika vgs :-) God sommer!

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Anonym: Takk skal du ha!
Maria: Tusen takk for hyggelig kommentar! Kom gjerne innom skolen igjen og lykke til videre! Jeg kommer til å savne deg!