fredag 9. mars 2012

Bokgilde

Leseliste

I går var jeg på bokgilde i regi av Akershus Fylkesbibliotek i Fylkestingssalen i Oslo. I år var det flinke og inspirerende bibliotekarer fra Akershus som presenterte et utvalg av Kulturfondbøkene fra 2011. Det var nyttig! Og spennende! Selvom jeg leser mye og orienterer meg så godt jeg kan i nyere utgivelser, så rekker jeg ikke å lese alt som kommer ut. Og når jeg blir spurt om å anbefale bøker for elevene tar jeg som regel de bøkene jeg kjenner til og har lest selv, derfor er det veldig fint å få en kjapp innføring i ulike utgivelser. Noen av titlene som ble presentert hadde jeg lest fra før (særlig tegneseriene),  men bøkene på bildet var de jeg umiddelbart tenkte at jeg skal ta med meg hjem i helgen og kikke mer på. Det passer godt å lese noe på norsk nå, siden leselista mi i 2012 utelukkende består av engelske bøker. Jeg tror jeg skal gi Jørgen Brekkes kriminalroman Nådens omkrets en sjanse før påskekrimmen skal lånes ut!

Foto: Metaingrid

Ingen kommentarer: