torsdag 16. september 2010

Litteraturstafetten

dinanorborg Hva leser folk som jobber med litteratur? I Litteraturstafetten utfordres folk i forskjellige deler av bokbransjen til å svare på seks spørsmål om sine lesevaner. I dag er turen kommet til Kristin Dina Norborg som er bibliografisk konsulent ved Biblioteksentralen.

Hva leser du nå?

Jeg leser David Nicholls - En dag. Har fått den anbefalt av flere, så er spent på om den svarer til forventingene. Grunnet 7 måneder gammel baby går det litt treigt med lesingen om dagen.

Hva het den siste boka du kjøpte?

Den siste boka jeg kjøpte var til datteren min: Den lille larven aldrimett - fingerdukkebok. Den er en slager. Viktig å starte tidlig med leseglede.

Hvilken bok er den beste du har lest?

Min favorittbok må nok bli en barne/ungdomsbok: Kabalmysteriet av Jostein Gaarder er så genial og selvfølgelig og fantastisk! Den vil jeg lese på nytt igjen snart!

Har du en favorittforfatter? Hvem? Hvorfor?

Denne er vanskelig... tror faktisk ikke jeg klarer å svare på den?

Hva leser du i smug?

Jeg leser faktisk ingenting i smug, ser ingen grunn til det. Både krim, chic-lit og barnebøker leses på tog og fly og kafeer.

Hvis du skal anbefale én bok, hvilken vil du anbefale da?

HJELP! Så mange vanskelige spørsmål? Vil nok anbefale den boken jeg leste på ferie i sommer: Meg eier ingen av Åsa Linderborg. Vakkert skrevet om et far-datter forhold utenom det vanlige. Trist på en fin måte. Fin på en trist måte.

Jeg utfordrer Linn Almen som er daglig leder i Ark Aker brygge.

Ingen kommentarer: