fredag 29. mai 2009

"Nye" engelske romaner

Det er igjen fredag ettermiddag og stille, stille her på skolen. Ute er det visstnok strålende solskinn, men det er sikkert der når jeg slutter på jobben om en drøy time også. Jeg er fornøyd med å ha lånt ut noen gode bøker til et par lærere i ettermiddag. Og akkurat nå var det noen jenter som fant seg noen fine filmer til helgen (blant annet Radio Days på min varmeste anbefaling). Som dere ser på bildet har jeg ved min side, en bunke engelske romaner som jeg skal katalogisere. Her er det noen gamle travere som Virginia Woolf, Ernest Hemingway og Margaret Atwood, men også noen romaner av nyere dato som Jonathan Lethems The Fortress of Solitude og Richard Brautigans Trout fishing in America. De to siste har jeg kjøpt etter tips fra Rune og Kjetil som underviser i engelsk her på Sandvika. God Pinse alle sammen!

Ingen kommentarer: